zondag 30 mei 2010

SBS en Sophie

Vandaag mijn tweede blokje van de SBS. Het is heel leuk om te doen. Ik maak zelf de mallen, want ik vind het beter om de blokken uit een quilt allemaal op dezelfde manier te maken. En met een inchliniaal en millimeterpapier is het heel goed te doen. In het boek zijn de blokken nl. met diverse technieken beschreven.
Om wat meer variatie te creeeren heb ik nog een aantal stoffen erbij besteld. Moet nog eens bekijken welke winkel de stoffen nog in de collectie heeft. Wie heeft nog tips?
Hier nog een kiekje van onze Life is beautiful. Lekker in het zonnetje op het terras, wat wil je nog meer!!!
Nog een fijne zondag en groetjes van Marianne

10 opmerkingen:

  1. Oh Marianne...Sophie lijkt zoveel op Meisje...wat een schat..wat een leventje hebben ze hè? en je blok is zo mooi genaaid...prachtig...zulke leuke stofjes bij elkaar...lekker weertje vandaag om te patchen...ben ook met de hexablommen bezig en af en toe tussendoor bloggen...succes met de SBS verder...groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat als een speer!!!!!!!!!!!!!!1
    Die foto van Sophie is vast niet vandaag gemaakt. Ik heb weinig zonnigs gezien vandaag......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klopt de foto van Sophie is van gisteren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé wat leuk dat je ook met de SBS bent begonnen! Ik ben er na lang twijfelen ook mee bezig, en ik vind het erg leuk om te doen. Al die verschillende blokjes, heel afwisselend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi blok heb je er weer bij, wie de stoffen ook heeft zou ik echt niet weten. Je LIB ligt er geweldig leuk bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie blog heb je, heb mij maar vlug als volger gemeld

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk blog. Je SBS blok ziet er mooi uit. En die foto van je hond, geweldig.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ben ik nog een keer!!Bedankt voor je leuke reaktie op mijn blog.Even een paar vraagjes beantwoorden:de achtergrondstofjes kocht ik in Zoutelande bij 't Winkeltje van Jannetje. Ook ik Brielle bij het Quiltgebeuren hebben ze veel soorten.Bij Autumn Rose bestellen gaat goed, je moet wel Paypal hebben. Ze hebben er mooie lapjes.De SBS-bee is via Internet, iedere 20e van de maand laten we aan elkaar zien wat we gemaakt hebben, dat werkt erg inspirerend en je hebt een "stok" achter de deur om weer een paar blokjes te maken ;))ik teken de mallen op ware grootte uit en plak ze dan op schuurpapier, dat vind ik het handigst. Nou, als je ook mee wilt doen met de Bee: Van harte welkom!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat zijn jullie toch allemaal ijverig. ik heb niet meer veel gedaan. veel plezier op de bee. groeten en tot na mijn vakantie. mariet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat jij ook met de SBS bent begonnen. Wat betreft jouw vraag op mijn blog, het klopt dat ik al een hele tijd niets meer over mijn SBS heb geblogd, ik ben met de rand bezig. Allemaal halve sterren, nogal saai om daar over te bloggen dus.

    BeantwoordenVerwijderen