maandag 10 mei 2010

groepsproject 1.

Vandaag wil ik jullie een quiltje laten zien, dat we als groepsproject hebben gedaan. Tijdens een bee hadden we afgesproken dat ieder zou aangeven uit welke kleuren haar quiltje moest worden gemaakt. Iedereen maakte dan van zijn eigen stofjes een blokje van de gekozen kleuren. Op de volgende bee ontving iedereen dan een blokje van elk in de door haar gekozen kleuren. Dit deden we tot we vonden dat het aantal wel genoeg was en ieder ging toen zelf uitzoeken hoe ze de quilt ging samenstellen. Het leverde een leuk resultaat op. Misschien dat enkele deelnmende dames het ook op hun blog willen zetten, dan kunnen jullie de verschillende resultaten bewonderen.
Het tweede project hebben we al eerder getoond. Dat was ook heel leuk om te doen.
Daarna was het een tijdje stil met activiteiten, tot we met de vriendinnenquilt zijn begonnen. Hiervan laat ik jullie een foto zien als hij klaar is. Het begint op te schieten, maar ik ben er al de hele winter zoet mee. Ik had me voorgenomen niet al te intensief te quilten, maar op een of andere manier heeft het toch weer langer geduurd als ik dacht. Momenteel nog zo`n veertien avonden quiltwerk.Het is niet zo dat ik elke dag quilt, dus wanneer de foto verschijnt kan ik nu nog niet zeggen.
Groetjes Marianne

5 opmerkingen:

  1. Dit soort quilts vindt ik altijd mooi, zijn ook lekkere werkjes om mee op vakantie te nemen, thuis zet je hem dan in elkaar.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn quilt ook op de blog gezet. Dat zijn er dan drie (met die van Marion erbij). Jammer dat we geen digitale foto's hebben van de andere twee quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die quilts, dat roept weer herinneringen op, ik was nog maar een beginner als ik het goed heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gonny, heel erg bedankt voor je foto. het ziet heel leuk uit op het blog bij Marion, ook al was het toen nog geen digitale.

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen