zaterdag 12 februari 2011

weer een stukje groter, hoe mooi is de wereld om ons heen.

Gisteren heb ik weer een flink stuk aan de charm kunnen maken, het aantal staat nu op 252. Dat schiet toch al aardig op, het is toch al een kwart. En ik ben nog flink bezig met knippen.
Nu is gisteren een ongeluk gebeurd, waarbij mijn rolls royce verongelukte. Ik ben er toch zo zuinig op, doe hem steeds een hoes om als hij geparkeerd wordt. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Op een overklaarbare manier lag hij opeens op zijn kant onder mijn werktafel. Eerst dacht ik nog ach ja, die kan wel tegen een stootje, maar niks hoor, hij knipt niet meer lekker, meer met stotterende motor. Wie weet raad?? Kan ik hem nog op een goed adres laten oplappen, of is hij totall loss door de val en is hij te zeer verbogen. Ik voel me geheel onthand, kan hem nog wel gebruiken, maar niet zoals gewend en het knippen duurt twee keer zo lang. Kan er zelf niets aan ontdekken, maar wellicht is hij toch wat verbogen. Zijn er nog goede scharenreparateurs in den lande.

Het was me toch een prachtig dagje vandaag. De zon deed goed haar best. De bosnimf doet het in alle jaargetijden goed, maar nu kwam het zonnetje er mooi tussendoor. De bosnimf staat er alle verschillende jaren. Het is een afstudeerproject van mijn dochter. Het tullen rokje is een beetje aangetast door alle weersomstandigheden, maar ze is nog steeds mooi. 
Nog een kijkje in een andere zijkant van mijn kamer. Ik heb er nu T.V. bij. Voor op de achtergrond. De kasten eronder zijn de projectkasten. Die zitten propvol met projecten en af en doe rolt er een ongeduldige zak naar buiten, maar meestal houden ze zich redelijk rustig. Dan staat er onze trouwe mops, radio voor rustgevende muziek , mijn oude pop en een stoffen popje , dat mijn dochter voor me maakte toen ik vijftig werd.
Fijn weekend allemaal en hopelijk schijnt het zonnetje overal zo fijn als hier vandaag. Geeft je al zo`n heerlijk voorjaargevoel.
Groetjes Marianne

8 opmerkingen:

  1. Je charm ziet er goed uit. En je bent al op een kwart. Dat is al heel wat!! Ik heb geen idee hoe groot hij is en wordt. Hoop hem binnenkort weer 's in 't echie te zien. Het zonnetjes was inderdaad lekker vandaag he!
    Prettig weekend.
    groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie quilt. Ik hou van sterren. En deze zitten zo vrolijk verpakt.
    En zo te zien doet een projectje meer of minder er niet toe;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ie al mooi je charm.
    Jammer voor ons,hier geen zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je charm wordt charmant en je kamertje is dat al, fijn weekend:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow een kwart, dat gaat lekker. De lapjes komen hoor moet moed vinden mijn kast uit te mesten.........zucht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, al op een kwart! Dat schiet op: hoe groot moet ze worden? En een scharenmaker? Tja, vroeger zat er in Zwolle een winkeltje dat de wereld aan scharen verkocht èn ze repareerde, maar of die er nog zitten? Misschien op internet eens zoeken? Heerlijk dat bij jullie het zonnetje scheen. Hier heeft het gisteren zo'n beetje de hele dag geregend, maar evengoed is de lente in aantocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het wordt erg mooi en al een kwart af geweldig. Heerlijke kasten heb je daar staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je charm wordt erg mooi zeg! Mooie kleurcombinaties ook! Leuk dat je genoten hebt van het verslag. Vind het zelf ook erg leuk om te schrijven en zo kan ik zelf later ook nog eens terugkijken en genieten!

    BeantwoordenVerwijderen