dinsdag 20 december 2011

een oudje

Dit is de quilt waar de scraps voor de huisjes van overgebleven zijn. Het zijn allemaal Roberta Horton stofjes. Het zijn Bow Ties met in de midden een lichte bijkleur en in de rand een donkere. Op het einde van deze quilt kwam ik stof te kort. We hadden  toendertijd, misschien ondertussen wel 15 jaar geleden, in Brielle rolletjes met heel veel kleurtjes gekocht, dat waren kleine lapjes met ruitjes en streepjes. En dan heb je bij het begin van de quilt geen idee hoever je komt. En doordat bij mij ook geregeld projecten een tijdje blijven liggen zijn de stoffen dan al niet meer te koop.
Ik heb toen overal nagevraagd, ook bij patchworkvriendinnen was niemand die wat had liggen wat over was. Ik ben toen in zowel Nederland als Duitsland in heel veel winkels gaan navragen of ze deze stoffen nog hadden. Sommige zeiden zelfs telefonisch dat ze ze hadden en dan bleek na een hele reis dat het om andere ruitjes ging. Uiteindelijk heb ik nog een winkel gevonden en heb ik de quilt af kunnen maken.  Later vond ik nog hele repen bij Machemer in Afschaffenburg in een uitverkoopmand. Deze heb ik toen erbij gekocht om ooit nog eens iets van de resten te maken, want nu had ik wel behoorlijk wat resten, want een enkele kleur bijkopen kon niet omdat er zoveel verschillende in gebruikt waren. 
Jaren lagen deze stofjes in een mand te wachten of ze nog eens aan de beurt kwamen, maar er zijn ondertussen toch zoveel mooie series op de markt gekomen.  Nu voor de minihuisjes leken ze ineens hun kop op te steken en ga ik ze op maken. Ik heb ondertussen een klein aantal huisjes  gemaakt voor die dagen volgend jaar, dat het me niet lukt om een huisje te maken. Maar we mogen ze nog niet laten zien, dus dat doe ik dan ook nog niet. Ik las dat er ondertussen al heel wat quilters mee gestart zijn Leuk,hè!!
Groetjes aan alle huisjesbouwers en aan andere lezers, ook van deze twee oudjes.
Marianne

11 opmerkingen:

  1. Mooie quilt! Ik ben ook de restjes aan het verzamelen. Je hebt er veel meer dan je denkt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie quilt vind ik dit.
    Succes met het huizen bouwen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij zijn het niet zozeer restjes die ga gebruiken, maar gewoon alles wat ik tegenkom en leuk vind.
    De malletjes zijn al klaar, maar het zijn wel prutsstukjes. Misschien ga ik het toch wel groter maken. In ieder geval GEEN 366 stuks. Da's zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het wel een hele mooie plaid geworden, heb er ook nog wel een aantal in de kast, vond ze zo dun en flubberig om te verwerken, maar mooi zijn ze zeker.Ik ben benieuwd hoeveel van de 1000 mensen die huisjes werkelijk gaan maken als ze er eenmaal één geprobeerd hebben.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wel spannend die huisjes, ik ben benieuwd hoeveel mensen er starten op 1 januari

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie quilt is het geworden.
    De huisjes worden echt leuk, ik ben aan het uitproberen wat handiger is,paperpiecing of malletjes. Maak jij ze met malletjes met de hand?
    Fijne Feestdagen.
    Gr.Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie quilt. Heel veel plezier met het bouwen van huisjes.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook voor jullie een goed, gezond en creatief 2012 gewenst ben benieuwd naar de huisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your quilt is so lovely !
    Wish you all the best for happyness and prosperous filled New Year !

    Hugs
    Rena

    BeantwoordenVerwijderen