dinsdag 28 september 2010

`n begin

Gisteren vond ik op het blog van Supergoof toch zo`n leuk idee, nl de vingerhoedquilt. Deze wordt gemaakt van kleine stofjes zo groot als een vingerhoed. En nu heb ik nogal wat stukjes stof waar je van denkt zal ik het weggooien of kan ik er ooit nog iets mee en dan ben ik ook nog eens fan van scrapquilts, dus ik heb een beginnetje gemaakt. Deze kist gebruik ik voor het verzamelen van de geknipte vingerhoedjes. Ik sorteer ze in licht en donker, ze liggen nu  nog wel heel zielig in de grote kist, maar het worden er vast meer. Alle kleine stukjes stof gebruik ik op en doe ze in de kist. Het moeten er zo`n 6000 worden. Dan maak ik er blokken van in licht en donker. Een klein stukje heb ik al aan elkaar gezet, ik wilde natuurlijk zien hoe het werd. Dit zijn al 55 stukjes.
Wie is er eigenlijk nog meer mee gestart, want er waren nogal wat fans. Ben benieuwd of ik ze nog ergens tegenkom.
Fijne avond nog en groetjes van Marianne

11 opmerkingen:

  1. De honden zijn net uitgelaten en als rustpuntje voor het naar bed gaan even kijken of er nog wat in blogland te beleven valt. Ik snap heel goed dat je er voor gevallen bent want het is ook heel leuk om de kleine stukjes stof er in te verwerken. Toen ik het xag wilde ik er ook al aan beginnen maar eerst wat andere dingen afmaken, hebben we ook weer meer restandjes om er in te verwerken!!!
    Alvast welterusten en knuffels aan de honden (en groetjes aan de mensen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er al heel mooi uit, ik ben nog met zoveel dingen bezig, ik wil er niet nog iets nieuws bij.Eerst maar iets afmaken.
    Groetjes berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er al meteen goed uit zeg! Het zijn mij iets te kleine stukjes, maar om restjes op te maken is het een heel goed project! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je vingerhoedjes! Ik ga er dit weekend mee beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo moeder en dochter, de 'kijkcijfers' zullen flink omhoogschieten hier na het linkje bij Ingrid. Maar terecht, want het is ook heel leuk om jullie ieniemienie vingerhoedjes te zien, in weer heel andere kleurtjes. groetjes Peti

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jou kennende is de kist in een mum van tijd helemaal vol. ben benieuwd op de bee, wel meenemen of is het bij jou. ik hoor het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Poeh, wat is dat klein zeg!! Ik moet volgende week woensdag 's morgens werken (heb een bespreking tot 10.00 uur in Maastricht). Misschien ben ik nog op tijd om je vingerhoedjes te bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat zie ik ook aan de vingerhoed?Ze worden erg leuk en mooi veel plezier met het maken van deze prachtige stukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oooh, hier ook al zo'n prachtige vingerhoedjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marianne, wat raar, ik was hier vanmorgen ook, en heb nog geroepen in een reactie dat ik je vingerhoedjes zo gaaf vond,...

    BeantwoordenVerwijderen