woensdag 9 juni 2010

Vervolg van het project one flower

De laatste dagen heb ik nagedacht hoe ik de bloemetjes in elkaar ga zetten. Samen met mam heb ik zitten puzzelen met de losse bloemetjes. Uiteindelijk heb ik gekozen om steeds 3 bloemen van 1 kleur met dezelfde kleur hartje aan elkaar te zetten.


Gisteren is het schaartje aangekomen en ik heb er al veel hexjes mee geknipt. Het snijdt supergoed, eindelijk een klein linkshandig stofschaartje gevonden.


In vergelijk met een gewone schaar ziet er niet veel anders uit. Het zou gaan om de smeedtechniek. Wel is het metaal iets donkerder. Hieronder is duidelijk te zien dat de schaar een stuk kleiner is als een gewone huishoudschaar. Met de grotere schaar knip ik de papiertjes die in de hexjes komen. Een stofschaar wordt bot als er papier mee geknipt wordt.

Zoals gezegd heb ik gisteren veel stof geknipt. Ik moest even wennen omdat de schaar weer net wat anders aanvoelt en ik de laatste tijd met een grote coupeuse schaar heb geknipt. Ook lag gisteren ineens het boterhamdoosje van maaslander in de brievenbus. (had ik begin maart bij elkaar gespaart, maar vergeten dat ik die nog zou krijgen). Mijn projectjes stop ik meestal in plastic doosjes. Dat in makkelijker met vervoer, en je hebt geen last van prikkende naalden die door tasjes en etuitjes heen prikken.Dus in dit doosje geen brood maar mijn voorraadje bloemetjes. Elk pakketje bestaat uit 3 bloemen en 3 hartjes.



Tijdens de debatavond van gisteren heb ik de papiertjes geknipt. Ik had tien vellen geprint maar ben er nog lang niet doorheen. Er moet nog een flink pak geknipt worden, dit vind ik het minst leuk van deze techniek.

Hier moet ik nog eens voor gaan zitten:

Het totaal van mijn bloemen die ik tot nu toe heb gemaakt ziet er tot slot zo uit:

Een hele fijne dag, groeten Marie-José
Nog even die van mij toevoegen, maar ze worden een beetje saai, elke week ongeveer dezelfde.En ik weet niet hoe het komt of ze nou de bloemen zo prachtig vindt of dat ze zichzelf meer een fotomodel vindt, maar ze zorgt er altijd voor dat ze erbij op de foto komt. Ze is niet weg te krijgen als de bloemen gefotografeerd worden. Onze Senna Flowergroetjes van Marianne

12 opmerkingen:

  1. Het gaat mooi worden en zeker de bloemen in groepen verwerken is een goed idee. Vraag maar eens na bij je bloemist.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat moet ook gebeuren, het voorbereidend werk, maar je hebt nu een goede schaar!!!Zei iemand die links schrijft, maar toch rechts knipt,hihi.Mooie bloemen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee, Marie-José, om de hexjes zo te verwerken.
    Ik vind de kartonnetjes knippen ook zo'n vreselijk werk, dus heb ik me zelf getrakteerd op kant-en-klare. Dat scheelt een hoop knipwerk en is ook veel gezonder voor mijn handen en polsen. Maar jij bent nog jong, hahaha.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, Dat met die handen en polsen vind ik ook erg belangrijk. Een goede schaar scheeld erg veel en ook de houding bij knippen. Vandaar de zoektocht naar een kleine schaar. Met de coupeuse schaar zat ik veel te krampachtig te knippen en het ging helemaal niet zo snel.

    groet Marie-José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig bloemen op deze woensdag!! Heerlijk om van het ene bloemetje naar het andere te gaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt een dubbele bloementuin! Ik vind allebei de bloemenseries mooi. Dat is ook zo boeiend aan alle quiltsterren. zoveel keuze in stof en zoveel creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marie-José fijn dat je een goede schaar gevonden hebt, al zal het inderdaad even wennen
    zijn (maar ook prettig) om op een goede manier te knippen.
    Maranne, niet zo mopperen op Senna. Beter zo dan als de katten die zitten er meteen bovenop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie verschillende bloemen. Prachtige kleuren. En wat geweldig dat je nieuwe schaar is aangekomen en je er zoveel plezier van hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat knippen vind ik ook een heel gedoe, ook om ze netjes en strak uit te knippen. Ik heb ze zelf moeten tekenen omdat ik nergens de goeie maat kon vinden van 1 inch, wel gekopieerd daarna. Ik ben benieuwd wat iedereen uiteindelijk van de bloemen maakt.

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve Senna, een grote knuffel helemaal uit cyprus speciaal voor jou! Ik vind het knippen ook een beetje vervelend... en wat ben ik blij dat je een goede schaar hebt gevonden. Dat maakt een reuze verschil!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Busy, busy, busy! Lots of beautiful flowers! :)

    BeantwoordenVerwijderen