woensdag 16 mei 2012

Die Sylvia toch

Ja, die Sylvia toch. Telkens is er weer wat anders met haar. Allereerst de leuke blokjes gemaakt, maar daar raakte ik al snel helemaal van in de war. Welke was al af en welke niet, vooral als je tussendoor met iets anders bezig bent.Toen braaf het rijtje af gegaan. Zodra er zo`n drie rijtjes klaar zijn ga je toch denken hoe zal ik ze straks aan elkaar gaan zetten, want wat moet je nu met zo n140 losse blokjes. Een leuk ontwerp gemaakt, maar daar moest dan stof bij komen. Nou maak ik Sylvia van een Zen serie en daar is toch zo moeilijk bijpassende stof bij  te krijgen, de Zen serie heeft een eigen specifieke kleur.  En die serie is allang uitverkocht. Ik heb de laatste resten ondertussen al overal opgekocht. Dus van hele meters al helemaal geen sprake. En het mooiste komen de kleuren tot zijn recht in een antracietachtige kleurige stof. Maar ja, zo`n rouwrandje om de blokken van een bruidsquilt. Ook niks. Nou toen verdween Sylvia helemaal uit het gezichtveld. Ik had besloten geen blokken meer bij te maken, maar misschien ooit iets te doen met de de blokken die klaar waren. Ineens al quiltend aan de flannellquilt dacht ik aan het in elkaar zetten van de blokken met sterren ertussen van de eigen stoffen Ik weet niet of het voldoende rust brengt tussen de blokken, maar tot nu toe bevalt me deze werkwijze wel. De sterren moeten dan wel uit verschillende kleuren gemaakt worden en ik wissel donker af met middel. Als ik dan samen op werk, nieuwe blokken en de sterren ertussen kan ik kijken hoe ver ik kom. Ik weet nu dus nog niet hoe groot de quilt wordt, maar ik werk zowel in de breedte als in de lengte. Denken jullie dat het wat wordt.

Wat is moederdag toch leuk. Ik ben weer overladen met cadeaus waar ik heerlijk van kan genieten. Van planten tot juwelen, sjaaltjes en natuurlijk stofjes. Deze serie heet modern romance. Nou, zeg en dat op mijn leeftijd.Op dit moment zijn ze alleen nog maar om naar te kijken de ideeen moeten nog komen.  De kleuren zijn zooo mooi. Het rood met het paars. Vooral dit rood vind ik erg mooi.
Fijne dag nog, hopelijk gaat het zonnetje wat meer schijnen,en groetjes van Marianne

3 opmerkingen:

  1. Wat heb je een geweldig mooi oplossing voor de SBS blokken, en heerlijk verwend met prachtige stoffen. Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel een erg leuk idee om sterren tussen de blokken te zetten. Je krijgt zo een heel aparte quilt. De donkere sterren vind ik het mooist. Dan komen de blokken het best tot hun recht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind de donkere ook het mooiste, maar om ze niet in elkaar te laten doorlopen moet er duidelijk verschil in kleur zijn. Leuk dat jullie meedenken.
      Marianne

      Verwijderen