dinsdag 6 maart 2012

topje af

Allereerst ook namens het Sophietje bedankt voor het medeleven. Met haar pootje gaat het een klein beetje beter dankzij de pijnstillers. Ze is iets actiever geworden. Als ze nu moet ondersteunen omdat ze anders op drie poten omvalt doet het in elk geval geen pijn.Aan de reacties dacht ik dat jullie meenden dat ik boos was, nou ja, dat in elk geval niet, een beetje teleurgesteld eigenlijk. Om mij boos te maken moet er heel wat meer gebeuren hoor. Maar die appelkanjers, ik vraag me nu nog steeds af wat zou het zijn???? Maar gisteren heeft D.H. het al goed gemaakt door te trakteren op echte Limburgse abrikozenvlaai, we hadden nl. een klein feestje, want we hadden het 39 jaar aan. Die dag laten we nooit ongemerkt voorbij gaan, daar staan we altijd even bij stil.
Maar daar wilde ik het vandaag eigenlijk niet over hebben. Ik heb nl. weer een top af, hij moet nog gequilt worden, maar moet daarvoor op zijn beurt wachten, eerlijk is eerlijk.Er zijn er die al zolang liggen te wachten. Momenteel is de vogeltjesquilt aan de beurt. Ik noem hem vrij als een vogel.Free like a bird. Dit is nu ook onze lijfspreuk geworden. Geen verplichtingen, lekker doen waar we zin in hebben.
De blokken zijn panels, maar ik vond die toendertijd en nu ook nog, mooi en heb er een quilt van gemaakt.Het is dan misschien wel een luie wijvenquilt, maar wel leuk om te doen. Om de mooie motiefjes van de vogelprint quilten, geen naadjes, geen lijntjes tekenen en een leuk bollig resultaat.Ik ga hem op mijn patchworkkamer hangen. Hier heb ik een aantal oude herinneringen opgeruimd en is weer plek voor iets nieuws. Ook heb ik oude UFO`s weggedaan. In januari heb ik nogal wat schepen verbrand figuurlijk en letterlijk, we hebben nl. een houtkachel en daar past heel wat in. 
Dit is dan de top van het creusetje. De rand was een heel karwei, steeds diezelfde blokken, maar het is gelukt. Nu ga ik een bijpassende quilt ontwerpen voor het handdoekrekje waar de tekst Kiss the cook in geprogrammeerd wordt. Maar ja, ondertussen ben ik ook nog met het nieuwe idee uit de winkel in Woudrichem aan de slag gegaan. Een bloemenkrans gaat dat worden. Toch  weer met de one-flower en stoffen uit de oude UFO`s. Ach ja, zo blijven we leuk bezig.

En dan tussendoor nog een eitje breien. De haas heb ik ook af, maar die vind ik niet zo mooi, daarom laat die niet zien haha. Ik heb hem bruin gebreid en je ziet de vulling erdoor. Ik had gelijk al bestellingen om meerdere te breien  maar dat is niet zo mijn ding met vier naalden en twaalf steken voor die spillebenen. De eitjes zijn leuker, maar de kerstballen vond ik het allerleukste. Je moet zoveel kleurtjes hebben voor de verschillende eitjes.
Gisteren was de tafel helemaal leeg, eindelijk helemaal opgeruimd hèhè, maar vandaag..........jullie raden het al hij ligt ineens weer helemaal vol met nieuwe werkjes.
Fijne avond en groetjes van Marianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten