donderdag 11 augustus 2011

van alles wat!

Dit wordt hem, tenminste??!! Op dit moment. Nadat ik enkele reacties had die van mening waren dat het een kwestie van smaak was en het mijn quilt is,ben ik nog gaan kleuren, kleuren en nog eens kleuren. En dit wordt het dus. De rose lijnen worden de zwarte. Ik werd wel al wat gemakkelijker. Als je alleen de lijnen kleurt heb je ook een voldoende beeld van het geheel. Met de vorige ontwerpen kwam ik erachter dat ik niet voldoende stof had. Ik heb van beide kleuren 3 meter maar als ik van het wit meer neem kwam ik niet uit. Dus heb ik het geheel zodanig verkleind dat het moet lukken. Ik had nog wel kunnen bijbestellen maar ik wist niet meer welke kleur het precies was. En dat wilde ik eigenlijk ook niet. Het scheelt trouwens enorm in het aantal haha.
Pauline had gisteren het tijdschrift meegenomen waar het artikel in stond met deze blok, het is zo`n leuk blok, je staat versteld welke variaties nog meer mogelijk zijn alleen door het anders in te kleuren. Je kunt natuurlijk ook alleen de achtergrond varieeren en de strepen uit eenzelfde kleur maken. Het is heel verrassend om de verschillende mogelijkheden te zien. Bijna was ik weer opnieuw begonnen, maar gelukkig heb ik al behoorlijk wat geknipt en ook al een aantal in elkaar. Je kunt jammer genoeg niet alles maken wat je leuk vind. Tijdnood!!!! 
Dit is mijn Sylvia Bridal, nou ja, een stukje ervan. Ik had zo`n 34 blokjes af en vond het saai worden. Daar  heb ik nogal eens last van. En daarbij kwam ook nog het probleem, hoe ga ik ze straks aan elkaar zetten. Bij deze stoffen is zwart erg mooi, maar zwart omlijst is toch niets voor een bruidsquilt. Deze stoffenserie is erg moeilijk met andere stoffen te combineren. Het is de Zen twee serie van Makower. Dus als je ze ergens tegen komt ik zoek dringend heel licht grijs en heel licht rose.  Nu heb ik hier een ontwerp van gemaakt. Op de foto staat het middenstuk, maar het moet op de punt. D.H. wist het niet bij het fotograferen. Een van de blokken Bright Hope heb ik als tussenblok een functie gegeven. De possies vormen het middelpunt en The Grape basket heb ik er vier keer in. Het gaat het middelpunt van de quilt worden. Eromheen komt een lichte stof, als ik hem ergens kan vinden, of een bijpassende stof. Fusions of Marbles moet toch een kleurtje hebben wat erbij kan. Dan komt er een rand. Weer licht blokken en dan de buitenrand.Ter verduidelijking  hier een schetsje.

Het paste niet helemaal op het papier, maar hij wordt vierkant.


Hier een stukje van de eerste rand. Ik heb  twee kleuren ertussen gelegd, maar ik heb besloten om rood tussen de rose te maken en blauw tussen de overwegend blauwe. Het correspondeert dan weer met de mandjes in het midden. Ik hoef nu niet alle blokken van de Bridal te maken. En kan dus de blokken die ik zelf niet zo mooi vind weglaten.
Mijn hele patchworkkamer is een puinhoop. Ontwerpen, her en der, overal boeken, geknipte stukjes enz. enz. maar ik kan nog binnen en ik ben leuk bezig en daar gaat het toch om, nietwaar.
Ik hoor het wel als iemand de lichte grijze of rose Zen tegenkomt, wie weet, ergens moet hij toch nog op de rol staan.
O ja, op de valreep, Marcha heeft weer haar charmruil georganiseerd. Ben heel benieuwd wat er in mijn brievenbus valt. Laat het jullie wel zien zodra het er is.
Fijne zonnige dag nog en groetjes van Marianne

3 opmerkingen:

  1. Leuk ontwerp van de Sylvia B. Duidelijker dan gisteren nu ik het op papier zie. Ik duim met je mee dat er nog stof bij te krijgen is:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel te veel info voor een niet quilter, ik kan alleen maar zeggen dat ik het allemaal prachtig vind:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, al je ontwerpen! Vooral de bovenste vind ik echt een snoepie worden!
    Geniet ze; en succes met vinden van de stof!

    BeantwoordenVerwijderen