vrijdag 2 juli 2010

Dear Jane

Mijn nieuwe rij van Dear Jane. Ik had me voorgenomen om elke maand een nieuwe rij aan de quilt toe te voegen. Of dat elke maand gaat lukken weet ik niet, want het is een heel karwei en ik ben nogal met wat projectjes bezig. Het is nog wel drie dagen te vroeg voor de update, maar ik was toch behoorlijk trots dat het gelukt was en wilde het graag laten zien. En dan met dit weer wat moet je nog meer als rustig zitten en ev. een blogje schrijven.
Aan dit stuk ga ik de nieuwe rij toevoegen en dan kan ik aan de middelste rij beginnen. Ik vind het handig om eerst een rij te maken en ze dan gelijk aan de quilt te zetten. In het begin heb ik een schema gemaakt met de kleurkeuze en ik zet ze aan elkaar zoals ook de originele uit het boek. Als ik een blokje af heb zet ik er gelijk vier strookjes in ecru omheen, voor de tussenbiesjes. Ik gebruik voor de achterstof diverse ecru`s met een printje, zo heb je nooit het probleem dat je op het einde stof te kort komt en het ziet er ook wat antiekeriger uit.De blokjes maak ik met malletjes zonder naadtoeslag, die teken ik op de stof erbij.Met de applicatieblokjes heb ik de meeste moeite, ik heb al diverse tips uitgeprobeerd, maar ben telkens weer blij als het er redelijk op is gekomen. Het gebruik van de plakstift heeft tot nadeel dat het geappliqueerde stukje bij het strijken in de midden vast gaat zitten. Dat is wel jammer want het is toch mooier als het een beetje bol staat in ieder geval los van de ondergrond.
Ben benieuwd naar alle updates van mijn medebloggers en wens jullie nog zonnige dag toe, met af en toe een lekkere verfrissing, maar daar moeten jullie zelf voor zorgen.
Groetjes van Marianne

14 opmerkingen:

  1. Als je de blokjes weer wast, verdwijnt volgens mij de plakstift(weet het niet zeker, maar dat hoop ik wel) Ik vind juist de applicatie blokjes zo leuk om te doen.Jij bent al ver hoor,succes met de volgende rij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je zeg, ik heb nog niet zoiets groots gemaakt maar ben wel aan het rondkijken.
    Fijne dag en hou het koel, groetjes van Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent goed bezig zeg, een rij per maand...dat is best veel. Het wordt wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een moed om aan de DJ te beginnen. Ik zie er nog tegen op, dus wacht nog een poosje.
    En net als Klaske zei, volgens mij verdwijnt de plak al je het wast. Zelfs gewone Pritt zou gewoon weggaan. De moeite van het proberen waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marianne, your Dear Jane is so beautiful! I look forward to seeing more. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, je Dear Jane, ik ben er ook nog steeds trots op!
    Fijn weekend, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij groeit langzaamn en wordt steeds mooier. Ik ben er ook volop mee bezig. Je hebt een prachtig streven elke maand een rij met blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je Dear Jane wordt echt al heel erg mooi! Ik zie dat de blokken van de DJ toch nog wel wat "ingewikkelder" zijn dan de SBS, dus ik ben blij dat ik zelf nu eerst de SBS aan het maken ben, dan komt de DJ later wel een keer ^_^ Tot die tijd geniet ik gewoon van jouw mooie vorderingen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een hele rij, da´s niet niks!
    Ik ben nog volop bezig, laat de 5e alle nieuwe blokjes zien.
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you so much for visiting my blog and your kind words,Please come back and see me again.Your work is so beautiful,,,I wish i could produce work like that ,,,Congratulations,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi weer een rij om aan je DJ lap te zetten je blokjes zien er mooi uit.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je al ver! En wat een tempo heb je.... super hoor! Hij wordt erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik ben begonnen met hele rijtjes per maand te maken, maar na wat moeilijke blokjes en meerdere werkjes tegelijk gaan doen, ben ik daar vanaf gestapt. Succes! Enne ze zien er al erg mooi uit overgens zo aan elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Your quilt is so very beautiful!!!

    BeantwoordenVerwijderen