dinsdag 15 januari 2013

21 jaar, even terug in de tijd

Allereerst dank je wel aan Francien, want ik denk dat het gaat lukken met haar advies wat de foto`s betreft. De foto`s die ik uitgekozen heb zijn van ongeveer 20 en 21. Weet het niet meer precies. Het zijn foto`s van mijn laatste studiejaar op de Pabo, toendertijd Ped.Akademie. De eerste foto is nog uit de tijd dat ik wel al een bril had, maar hem niet wilde dragen. O wat had ik een hekel aan dat ding. Maar voor veraf was het nodig op school of in de film, in het donker haha,maar daarna verdween hij snel weer de tas in. In het begin ging het nog, maar het werd natuurlijk alsmaar moeilijker, en toen ik een nieuw montuur mocht uitzoeken heb ik me er dan maar bij neergelegd om hem dagelijks te dragen. Ach ja, als je jong bent en eigenwijs. De eerste foto is op mijn verlovingsfuifje of eigenlijk na afloop ervan, toen de afwas gedaan moest worden. Wij hadden al wat jaartjes verkering en trouwen duurde nog even door de studie, en daarom hadden we al een tussenfeestje georganiseerd voor familie en vrienden. Werd toen nog wel af en toe gedaan, verloven, met ringen en zo. Nu wordt dat helemaal niet meer gedaan, denk ik. De andere foto`s zijn van even daarna, nu wel met bril, een stond op de studentenkaart en de ander is genomen bij mijn schoonouders in de tuin. Het jaar dat ik 21 werd ben ik afgestudeerd en twee jaar later zijn we getrouwd.Dit jaar is het veertig jaar geleden dat we verkering kregen en we hebben het nog steeds leuk met elkaar. We kregen drie kinderen en een kleinkind is nu onderweg. De enige overeenkomst met de foto van toen is dat ik ook nu weer eens het haar heb laten groeien. Ik wilde graag opgestoken lang haar, maar je moet er wel geduld voor hebben poeh, eindelijk na een jaar begint het wat te worden. Ik heb eens zitten tellen, maar ik denk dat ik zo`n vier keer lang haar had, afgewisseld met een periode van kort. Groetjes van Marianne Leuk idee trouwens van de initiatiefnemer, geen idee welke blogger het was, maar ik heb me reuze geamuseerd met de leuke verhalen.

3 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuke foto's! En ik gil van het lachen bij het zien van die wandblikopener!! Echt iets uit die tijd. Wij hadden er thuis ook een.
    Groetjes en nog veel gelukkige jaren samen gewenst.

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt inderdaad, heb zelf nog eens goed moeten kijken. Er naast hing nog een oude koffiemolen van Douwe Egberts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk toch om die oude foto's te zien. Terug in de tijd. Soms zou je de klok wel eens terug willen draaien, al is het maar voor even.

    BeantwoordenVerwijderen